piątek, 29 kwietnia 2011

Pentagon i PLK S.A. badają polską koszykówkę

Agencja consultingowo-badawcza Pentagon Research we współpracy z Polską Ligą Koszykówki SA uruchomiła ogólnopolskie badanie polskiej koszykówki. Zapraszamy kibiców do uczestniczenia w ankiecie.

Projekt pozwoli na określenie profilu kibica dyscypliny oraz szczegółowe przyjrzenie się najważniejszym aspektom rozgrywek z punktu widzenia ich obserwatorów oraz sponsorów. Warto zaznaczyć, że będzie to pierwsza w Polsce próba tak kompleksowej analizy ogółu postaw, emocji i zachowań towarzyszących odbiorowi krajowych rozgrywek koszykarskich.

W badaniu uwzględnione zostały następujące obszary badawcze:

* Profil kibica koszykówki;
* Zachowania i aktywności kibiców;
* Źródła informacji o koszykówce;
* Konsumpcja meczów rozgrywanych w ramach TAURON Basket Ligi;
* Konsumpcja i zainteresowanie innymi rozgrywkami (NBA, Euroliga, PLKK, rozgrywki niższych lig);
* Postawy kibiców wobec TAURON Basket Ligi;
* Potencjał marketingowy drużyn TBL i czołowych koszykarzy;
* Świadomość i ocena działań sponsorów;
* „Gorące tematy” w polskiej koszykówce.

Wyniki badania powinny pozwolić na wskazanie kierunków dalszego rozwoju produktów marketingowych PLK S.A. – Bardzo się cieszę z możliwości współpracy ze spółką Polska Liga Koszykówki, jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się spółek sportowych w Polsce. Wierzę, że projekt, który wspólnie zrealizujemy dostarczy zarówno Zarządowi Spółki, jak i poszczególnym klubom kompleksowych informacji nt. odbiorców ich produktów – mówi Michał Gradzik, kierujący projektem z ramienia Pentagon Research.

- Badanie opinii jest niewątpliwie ważnym narzędziem w pracy Polskiej Ligi Koszykówki, dlatego z zadowoleniem i zainteresowaniem przyjęliśmy ofertę Pentagon Research. Nasza liga stale powiększa grupę sponsorów i partnerów, dlatego szczegółowa wiedza o kibicach koszykówki jest nam niezbędna. Liczymy na liczny udział kibiców, dzięki którym będziemy mogli nadal pracować nad poziomem naszej ligi - mówi Prezes Zarządu PLK S.A. Jacek Jakubowski.

Badanie jest realizowane w Internecie. Ankieta badawcza będzie aktywna do 9 maja, a organizatorzy liczą na jak największą liczbę uczestników, aby uzyskać możliwie najbardziej reprezentatywne wyniki.

Najważniejsze wyniki badania zostaną podane do wiadomości opinii publicznej w drugiej połowie maja. Partnerem Pentagon Research w realizacji badania i jego współautorem jest niezależny konsultant Jakub Kacprzak, specjalizujący się w interaktywnych aspektach marketingu sportowego.

Ankieta dostępna jest pod adresem: http://pentagon24.pl/plk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz